5 טיפים לאיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו

הרכיבים הטכניים והאסתטיים של בניית אתר אינטרנט טוב הם בדרך כלל מוצגים כשני כוחות מתחרים, או ישויות נפרדות שנותבו לתוך שיתוף פעולה מסויג למען ייצור מוצר פונקציונלי.

יחד עם זאת, על ידי יישום כמה אסטרטגיות ושיטות עבודה מומלצות, מעצבי אתרים ומפתחים יכולים לעבוד כצוות אחד כדי להשיג את המטרה המשותפת של פרויקט. מרמת המחשבה על האתר ועד עלייתו לאוויר, צוותי העיצוב והפיתוח צריכים לצאת מהגומחה שלכם ולשבת אל אותו שולחן העבודה.

טיפים לאיזון בין עיצוב אתר ופונקציות

להלן 5 טיפים לאיזון בין עיצוב אתר ופונקציות

1. דע את הקהל שלך

לבטח אחד הצעדים הראשונים לאיזון בין העיצוב ופונקציונליות הוא להבין בדיוק איך הקהל שלך יתנהג ישתמש באתר שלך. האם מחפשים מידע או מנסים לבצע רכישה? אתר חזק מנגיש את מטרות קהל שלו באמצעות הנראות והשימושיות. גיבוש קבוצות העיצוב והפיתוח למערך משותף של מטרות מונעת מאבקי כוח בשלב מאוחר יותר. אתר אינטרנט הינו עבור קהל המטרה, העיצוב והפונקציונליות של האתר הם פשוט אמצעי להשגת מטרה זו.

2. שילוב המפתחים בתהליך העיצוב

אחד ההיבטים החשובים ביותר בתהליך בניית אתר אינטרנט הוא מסירת הפרויקט מהעיצוב לפיתוח.
 על מנת ליצור חזון משותף, חייבים לשתף בין הצוותים אחרת יתחילו הפשרות בעיצוב ובפונקציוליות של האתר.
החיבור של המפתחים בשלב העיצוב מבטיחה זרימת עבודה חלקה וניצול הפוטנציאל היצירתי של שני הצוותים. את התוצאה רואים במוצר הסופי.
למשל: מעצבים לא תמיד מודעים לאפשרויות ומגבלות הקשורות למרכיבים הטכניים של בניית אתר, ואילו המפתחים אולי לא אינם חשופים לצרכים של ממשק משתמש הפונה לקהל של אתר.

3. הימנעו מווטו הפיתוח

שיתוף צוות הפיתוח בשלב העיצוב אמנם חיוני להבטחת שיתוף פעולה פורה במהלך הפרויקט, חשוב לא פחות להימנע מהמלכודת של הווטו של המפתחים. מפתחים חייבים לשמור על ראש פתוח ולנסות להיענות לבקשות התכנון וצרכי המשתמשים בכל ההזדמנות אפשרית. כמעט תמיד ישנה דרך טכנית כדי להשיג את מטרות העיצוב. קיום הצד שלישי ווידג'טים מבטיח כי כמעט כל יכולת ניתן להוסיף לאתר אינטרנט ובאמצעות כך לשמור על חווית משתמש אופטימלית.

אולי יעניין אותך גם:

4. נסו לפני שאתם קונים

כשם שלא הייתם קונים רכב ללא נסיעת מבחן, כן חשוב למעצבי האתר ולמפתחים לתת ללקוח שלהם הזדמנות להתנסות בממשק שאתם בונים לו. בניית אב טיפוס קל, פונקציונלי מסייעת ללקוח ולצוותים המעורבים-להבין ולספק משוב לפרויקט בלי הפתעות גורליות בסוף התהליך.

5. אל תהיה קונפורמיסט

למרות שזה עשוי להיות מפתה לעקוב אחר מגמות ולחקות את העיצובים של אתרי אינטרנט אחרים, במקרה הטוב זו דרך בטוחה לכישלון להתבלט בין חברות אחרות, ו, במקרה הגרוע ביותר, לחקות טעויות עיצוב רציניות.
קח, למשל, את השיגעון האחרון על אתרי parallax אתר ארוך גלילה. בתוכניות עיצוב כאלו, רוב התוכן של האתר ממוקם בדף אחד, אשר באופן גרפי משתנה כאשר גוללים מטה.
אתרים אלה הם מבחינה ויזואלית מרתקים, מושכים את העין וקלים יחסית לנווט באמצעות קישורים או כרטיסיות, אבל הם פחות טובים לקידום במנועי החיפוש.
מנועי חיפוש מעדיפים אתרים עם עמודים רבים כאשר ישנו דגש לכל עמוד.

כמה מפתה שזה עשוי להיות לאחד את צוותי הפיתוח והעיצוב יחד ולחקות אתרים קיימיםף. עדיף לקחת אלמנטים "עובדים" מאתרים שונים ולחברם לפתרון מוצלח יותר אחד.

איזון בעיצוב אתרים לסיכום

בסך הכל, המפתח לפתיחת מחסומים בין עיצוב האתר ותהליכי פיתוח כרוך ביישום תהליכים המקדמים שיתוף פעולה בין צוותי.
במקום לנסות לחקות את ההצלחה של אתרים אחרים או להכנס לוויכוחים בין נראות ויזואלית של אתר והפונקציונליות שלו, ערוצי התקשורת חייבים להישאר פתוחים.
אתר אינטרנט מוצלח צריך להיות איזון מתמיד בין עיצוב לפיתוח: השניים אמורים להשלים אחד את השני במאמץ ליצור פתרון אחד משות

בדף זה