Yoast לעומת Rank Math: מה טוב יותר לקידום אתרים

Yoast או Rank Math? יותר ויותר מקדמי אתרים ובעלי עסקים שואלים את עצמם את השאלה הזאת. בזמן שYoast ממזמן עבר את שלב הבדיקות והוכיח את עצמו במשך שנים רבות כ-הפלאגין הטוב ביותר עבור SEO. התוסף Rank Math מצליח לייצר ליוסט תחרות ומבטיח למשתמשים שלו עיצוב מודרני, ניהול קל יותר ומספר מטורף של פונקציות שלא קיימות ביוסט.

האם הדיבור סביב Rank Math הוא מוצדק או שYoast SEO נשאר מספר אחד, כל זאת תוכלו לגלות במאמר זה. ההשוואה סובבת סביב Rank Math ו Yoast בגרסה החינמית שלו. לגבי גירסה הפרמיום של יוסט אגע בסוף המאמר בכמה מילים.

Yoast נגד Rank Math 

Yoast נגד Rank Math - ביצועים

מאז שRank Math הושק הוא סימן את יוסט כ-המתחרה החזקה ביותר שלה, וניתן לראות זאת בכך שRank Math עשו את ההשוואה בין התוספים באתר הרשמי במונחים של ביצועי SEO.

השוואת ביצועים

קל לזהות שRank Math מורכב מפחות קבצים וקטעי קוד מה שמאפשר לתוסף להיות בעל ביצועים טובים יותר בכמות קבצים קטנה יותר.

כבר כולם יודעים שזמן טעינת האתר נקבע לפי גודל הקבצים והפלגנים שעליו. תוספים מורכבים שמכלים ריבוי קבצים מאטים את האתר שלך ויש לזה השפעה ישירה על חווית המשתמש והדירוג שלך בגוגל.

לסיכום ביצועים

באופן אובייקטיבי, Rank Math זוכה בקטגוריה זו במקום הראשון!

Yoast נגד Rank Math - התקנה ראשונה

לשני התוספים יש הדרכה בתחילת ההתקנה (אשף התקנה) אשר מקלה על ההתקנה הראשונית ומביאה את ההגדרות הבסיסיות והחשובות ביותר.

Yoast:
אשף התקנת Yoast SEO for WordPress

לאחר שתתקינו את הפלאגין יפתח בפניכם אשף הגדרות של Yoast ובו תקבוע את סוג  האתר שלכם והגדרות תצוגה נוספות להצגה בGOOGLE. התהליך די פשוט ולא לוקח יותר מידי זמן, לבסוף יוסט מציע לכם סרטי וידאו, קורסים ורכישה של הגרסת פרמיום.

Rank Math:
אשף התקנת Rank Math

Rank Math מציעה את ההגדרות הראשוניות באופן די דומה, פחות תתי-פרטים, אבל לדעתי הגדרות רלוונטיות מעט יותר. את סוג האתר תבחרו בבחירה הראשונה לאחר מכן הפלאגין מתמקד בנושאים טכניים יותר כגון קישור לGoogle Search Console, מפת אתר (SITE MAP), יצירת אינדקס וקישורים.

בנוסף Rank Math מציעה גם לייבא את כל ההגדרות מן התוספים הקודמים של הSEO (לדוגמה: Yoast SEO, All in One SEO Pack, SEOPress). דבר זה מקל על המעבר לתוסף החדש ומוריד דאגה מהלב.

לסיכום התקנה ראשונה

נראה שההתקנה הראשונה קלה מאוד עבור שני התוספים וקיומה של האשף אשר מסייע בהתקנה הראשונית זה כבר לא מותרות. עם זאת, לRank Math יש אשף פשוט וקל יותר וכך בסעיף זה הניקוד שווה לשני התוספים.

Yoast נגד Rank Math - מאפיינים (Features)

1) מאפיינים טכנים

את הגדרות טכניות בסיסיות של קידום אתרים מקבלים אצל שני התוספים: Htaccess, רובוטים, Robot.txt, SiteMaps וקישורים מובנים (PermaLinks) כל זה ניתן לערוך בקלות. כמו כן גם פירורי לחם ו RSS Feed גם לא בעיה עבור שני התוספים.

עם זאת, אם אתה מסתכל מעבר לפונקציות אלה, לRank Math יש יותר פונקציות כמו: צג 404 (מציג עמודי 404), הפניות 301 ואינטגרציה מלאה של Search Console. מאפיינים אלו שימושים במיוחד עבור אתרי אינטרנט גדולים יותר.

2) מאפיינים On Page SEO

בעת עריכת הדף, אנו בוחנים מקרוב את עורך התוסף אשר מאפשר לנו לקבוע את התצוגה במנועי החיפוש ונותן לנו הערות בנוגע למאפייני הקידום בתוך הדף.

Yoast:
הגדרות כותרת

בנוסף לקביעת התצוגה במנועי החיפוש יש לך את האפשרות לקבל ניתוח SEO שמסייע לנו למטב את התוכן בדף כך שיתאים כמה שיותר למנוע החיפוש.

ניתוח SEO

כאשר הדף ריק מתוכן, התוצאה ירודה בהתאמה. כפתור "הגדרות מתקדמות" מאפשרות לך להחביא את התוכן מתוצאות חיפוש (NO-INDEX) ולציין כתובת זהה (Canonical-URL).

התוסף מנתח את התוכן ומראה לך עד כמה התוכן ידידותי לקוראים, בנוסף מאפשר לך לראות כיצד הדף מוצג ברשתות החברתיות. הכלי מציע דרכים ומראה פרמטרים רבים אשר נועדו לשפר את הSEO שלך.

אולי יעניין אותך גם:

הדירוג נקבע בצורה של חיוך כאשר: משוב חיובי יהיה בצורה של צחוק, פנים ניטרליות או סמיילי עצוב עבור שגיאות SEO חמורות.

Rank Math:

Rank Math לקח את כל החסרונות של Yoast והפך אותם ליתרונות במטרה לעשות את זה טוב יותר ומפורט יותר. בנוסף Rank Math הודיעו שהפלאגין יהיה חינמי לתמיד והם לא מתכוונים להוציא גירסה פרמיום בעתיד.

הגדרות כותרת Rank Math

בדומה לYoast, יש תפריטי ניווט בין ההגדרות אך כאן הם מקיפים יותר עם מגוון רחב של אפשריות.

ישנה גם אפשרות נוספת לתמיכה מלאה בתצוגה מורחבת (Rich Snippets) אשר כוללת הצגת ביקורות, מחירים, תמונות וכו' ישירות בתוצאות החיפוש של גוגל. אלמנט זה חשוב ביותר בSEO ואינו נמצא בתוסף Yoast.

ניתוח התוכן והנחיות לביצוע ניתן לראות גם אצל Rank Math רק שכאן זה יותר בולט ובהרבה יותר ברור מאשר בYoast. המשוב שאתה מקבל וניתוח הSEO מפורטים יותר ומאירים פנים, שיטת החישוב נע בין סקלה של 1-100.

3) תכונות נוספות:

Rank Math מאפשר מגוון תכונות נוספות כגון: שליטה בתפקיד (למי יש גישה להגדרות SEO) ותכונות חדשניות אחריות, בין היתר:

  • אימות האתר במערכת של Alexa
  • אינטגרציה מלאה עם סכמה והצגת
  • תצוגה עשירה (Rich Snippets)
  • תמיכה מלאה בLocal SEO
  • כלי לניהול הפניות (301 Redirect)
  • תמיכה בWooCommerce

תכונות אלו ואחרונות ניתנות בחינם! לעומת Yoast שאצלה ניתן למצאו זאת רק בגרסה בתשלום מה שגורם להרבה משתמשי יוסט להשתמש בתוספים משלמים בשביל לתת מענה לדרישות הSEO, מה שמכביד על ומעקב את זמן הטעינה. ניתן למצאו כאן את הרשימה המלאה (היא ארוכה מידי בשביל המאמר הזה).

לסיכום מאפיינים (Features)

אתם בהחלט יכולים כבר לנחש מי ניצח בקטגוריה זאת, Rank Math משכנעת אותנו עם מגוון תכונות SEO רבות וחשובות וגורמת ל Yoast להיראות ישנה ומסובכת.

Yoast נגד Rank Math - תמיכה טכנית

כמקדמי אתרים, סוכניות קידום ובעלי עסקים ברגע שאנחנו בוחרים את הפלאגין שהולך לשרת אותנו שנים קדימה בנושא שהכי חשוב לנו בעולם - קידום אתרים SEO. לכן התמיכה הוא פרמטר חשוב שצריך לקחת בחשבון.

Yoast:

בקטגוריה זאת Yoast אמורה לתת בראש עם בלוג SEO שהיא מתחזקת, אחד הבלוגים הטובים ביותר בנושא קידום אתרים. בנוסף, ישנם מאמרים, שאלות נפוצות ורשימה של שגיאיות שאמורות לפתור הרבה מהבעיות שאתם עלולים להתקל בהם.

אין אפשרות לדיבור ישיר עם המפתחים או צוות Yoast בגרסה החינמית.

במשך שנים של השקעה ותפעול הבלוג של Yoast מציג לנו מאמרים באיכות גבוהה שניתן למצאו כמעט בכל נושא. בנוסף לכך, המאמרים מקושרים בתוסף עצמו במקומות הנכונים.

Rank Math:

הבסיס בקידום אתר מושלם הוא לא רק ליישם אחר הוראות הSEO, אלא גם להבין מה ההגיון והרצון של מנוע החיפוש. הבלוג של Rank Math די חדש אך מונה תוכן טרי ואיכותי. בנוסף, יש גם מרכז עזרה בחינם אשר מצויד במאמרים בסיסים להתקנה וכו'.

גולת הכותרת היא שיש לך קשר ישיר עם עובדי Rank Math, אם יש לכם שאלות, פשוט תכתבו את זה בכרטיסיית התמיכה והבקשה שלכם תיענה בתוך זמן קצר. התשובות מהירות, ידידותיות, ומעל לכל, מועילות מאוד.

לסיכום תמיכה טכנית

בנקודה זו, אף אחד לא צריך להיות מופתע מהתוצאה. ל-Rank Math יש תמיכה טכנית מה שהפוך את Yoast לפחות רלוונטי במקרים של תקלות.

והזוכה בפלאגין הטוב ביותר לSEO לשנת 2024 הוא.... היא....

כל מי שקרא את המאמר ולא רק קפץ לסוף כבר יודע את התשובה.

מי ניצח בתחרות?

לצפייה בזוכה לחץ כאן

Rank Math

Rank Math זוכה במקום #1

Rank Math מרשים אותנו בכל המאפיינים ונראה כי הרצון להתחרות בYoast משתלם ואנחנו זוכים לראות זאת ביתרונות הרבים. למרבה הצער Yoast לא עמד במבחן זה, אולי בגרסת פרימיום של Yoast היא יכולה לזכות ולהחזיר לה את הכבוד בחזרה אך אני חושש שההשוואה בין הגרסה בתשלום של יוסט נגד Rank Math לא יועיל לה הרבה.

Rank Math לוקחת את הניצחון בכיס והמשחק מסתיים ב 4-1 לRank Math.

מחיאת כף לחברי צוות Rank Math!

החששות היחידות שיש כרגע הם שRank Math ישנה את אופן התמיכה שלהם מחינם לתשלום, למרות שהבטיחו שזו תישאר לעד בחינם. ואת זה רק הזמן יספר לנו...

 Yoast SEO הוא כלי מצוין למתחילים. זה יעזור לך לכתוב פוסטים טובים יותר ולמטב את התוכן שלך עבור מילות מפתח מיקוד. עם זאת, תצטרך לשדרג כדי לגשת להגדרות המתקדמות. Rank Math הוא מנצח ברור עבור מומחי SEO שצריכים להעמיק בניתוח ואופטימיזציה של תוכן .

גם Yoast SEO וגם Rank Math יש מערכת ניקוד טובה לאופטימיזציה של מילות מפתח . ל-Rank Math יש יד על העליונה שכן היא מתחילה להציע באופן אוטומטי מילות מפתח שונות כמו גם מילות מפתח longtail שיכולות להיות שימושיות עבור SEO.

ניקיטה סטוג
ניקיטה סטוג

מנכ"ל Kiryatech עם נסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי, אובססיבי לכל מה שקשור לתוכן: מפוסטים בבלוג, פודקאסטים ועד סרטוני ריקוד באורך 15 שניות. אוהב טבע, חיות, להתנדב ואוכל טוב :)

בדף זה