איך לבחור צבע למותג?

מחקרים מראים כי 60-80% מהחלטות הקניה מתבססות על צבע המותג (ובמוצרים חדשים אף יותר מכך). האמת שזה לא מפתיע – הצבע הוא נקודת המגע הראשונה והמיידית של המותג עם הלקוח, והוא יכול להביא לעליה של עד 80% במידת ההיכרות עם המותג. הצבע הוא גם המסר שישאר בזכרוננו לטווח הארוך ביותר.


המשמעות הנגזרת מכך הינה שלבחירת הצבע השפעה מכרעת על מידת הצלחת המותג ולכן כדאי להנהלת החברה להתייחס להחלטה זו כלאל החלטה אסטרטגית לכל דבר ולא להשאירה רק בידי אנשי הקריאטיב ש"מבינים בזה".

אז מה חשוב לדעת לפני שבוחרים צבע למותג?

מיהו הקהל שלכם ומה הוא מחפש

לכל צבע יש אופי משלו ומסר משלו אותו הוא משדר (במאמרים הבאים בסידרה נרחיב על כל אחד מהצבעים ועל המשמעויות הפסיכולוגיות שלהם).

למדו מה הלקוחות שלכם מחפשים ושדרו להם את זה בצבעים. למשל, אם הקהל שלכם הוא צעיר ברוחו, מודעה ובה מכונית בצבע ירוק זוהר יכולה לדבר אליו (גם אם בסופו של דבר הלקוחות יזמינו לעצמם מכוניות לבנות).

דבר נוסף אותו כדאי לבחון בהקשר זה הוא תהליך הקניה המאפיין את הקהל שלכם – האם התהליך הוא מתוכנן, קבוע או מזדמן – אלו הם שלושה מצבים רגשיים שונים ולפיכך גם הצבעים שיתאימו לכל אחד מהקהלים הינם שונים.   

מהו המסר שאתם רוצים להעביר

חשבו היטב אילו ערכים ואיכויות אתם רוצים לשדר אך זכרו שהלקוחות יודעים באופן אינטואיטיבי האם המותג והצבע שלכם "מתחברים". אם החיבור לא יהיה אותנטי בעיניהם זה פשוט לא יעבוד.

צבע שייך להקשר

בדקו מהם הצבעים הדומיננטיים בתעשייה ונסו להבין מה מנסים המתחרים שלכם לשדר בבחירות הצבעים שלהם. צבעים שמתאימים לשיווק קוסמטיקה למשל אינם בהכרח רלוונטיים לתחום הביטוח.

שונות

קחו בחשבון שבנקודות המכירה צבע שונה מהמתחרים יכול לעזור להבליט את המותג אך לפעמים גם בולטות יתר עלולה להפריע.

העדפה אישית 

אל תשכחו שגם איש הקריאטיב שלכם הוא בן אדם ויש לו העדפות משלו שאינן בהכרח מייצגות אתכם או את הלקוחות שלכם. זכרו שבחירות הצבעים של המעצב שלכם אינן "תורה מסיני" ומותר לכם לערער עליהן ולבקש להחליפן.

צבעים עבור מיתוג מחדש

לעיתים רוצים לשנות את הצבע כדי להראות שהחברה עדיין עדכנית ומתקדמת. במקרה כזה כדאי לחשוב האם בכל זאת רוצים לשמר חלק מהעבר או לא. לא תמיד מומלץ לוותר לחלוטין על הצבע הישן כי כל הנכסים השיווקיים שנבנו עליו יאבדו. במקרה כזה עדיף פשוט לצרף לצבע הקיים צבע נוסף שיוסיף לו את הערכים החדשים שהחברה רוצה לשדר כעת. 

אולי יעניין אותך גם:

צבע למותג לסיכום

בחירת הצבע הדומיננטי היא החלטה קריטית להצלחת המותג שלכם והפסיכולוגיה שמאחורי בחירת הצבעים היא מורכבת ורבת משמעות. הצבע הנבחר צריך לבדל את המותג אך גם לעמוד בקנה אחד עם תדמית הענף ולהתקשר להבטחה שהמותג נושא ולערכים שמדברים אל קהל היעד שלו.

ניתן להשתמש בכלי הצבעים של Adobe Color

אנו בחברת קרית טק פתרונות דיגיטליים נשמח לייעץ לכם בנוגע לצבע המותג החדש שלך. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

בדף זה